måndag 8 juni 2009

trött, tröttare, tröttast - jag

Vad tiden rusar när man håller sig sysselsatt.
Helgen var lugn och skön tills jag fick samtal med förfrågan om jag kunde tänka mig att jobba.
Och jobb tackar man inte nej till, iaf inte när man vet att man trivs med jobbet.
Så Igår vid 8 på morgonen gick jag på, kl 8 idag slutade jag. Sedan tog det ca 2 timmar innan jag var hemma från jobbet (en promenad som normalt tar 15 min). Sambon fick komma till arbetsplatsen och lämna lilla bus eftersom våra tider inte riktigt klaffade
(och eftersom jag inbillade mig att en morgonpromenad kunde vara skönt).

Men när vi började gå så mötte vi Silvija. Alla som känner Silvija vet att man inte bara hälsar och går vidare, så vi stod och pratade i lite mer än en timme. Under den tiden så somnade min lilla förrädare nerbäddad i sin vagn. Tårarna brände i ögonen eftersom jag då visste att jag inte skulle få mysa och sova med lilla bus när vi kom hem, jag som hade längtat ett helt dygn efter henne. När vi sedan kom ca 50 m från vår lägenhet, så kom det en enormt stor grävmaskin som bestämde sig för att blockera vägen. Så vi fick snällt promenera en extra runda på 10 min för att komma hem.

Idag har lilla bus visat sin mamma att hon lärt sig något nytt - hon kan flörta.
Hon kniper ihop båda ögonen och rynkar näsan och ser fantastiskt söt ut. Inte konstigt att man är stolt mamma. Lite dåligt samvete har man nu när man jobbar, och kommer att jobba ännu mer framöver så att man ska missa aminah och allt hon lär sig.
Jag har räknat ut det så bra att nu när Mensur bestämt sig för att vara "hobby turk" så ska jag ta över på hans arbetsplats och nästla mig in riktigt så att de glömmer Mensur, den jävlen ska få ångra att han lämnade mig för att leva partyliv i Turkiet i tre månader.

Har egentligen mer att säga och uppdatera, men mycket tankar som ska på pränt som får vänta. Just nu känns sängen mer lockande. Sovit ca 3 timmar natten mellan söndag och måndag och inatt blir det inte många timmar heller. Ska upp vid 5 för att göra mig och lilla bus klara. Lilla bus ska till gammelmormor och göra henne slutkörd medan jag är på utbildning, sedan när vi kommer hem så är det tusen saker som ska fixas.
När energi och tid finns så kommer det ett mer informerande inlägg så att Mensur helt säkert förstår att han kommer vara arbetslös när han kommer hem,.

puss i pannan

nusse

Inga kommentarer: