onsdag 10 juni 2009

Självförtroende-orgasm

Morgonen började med APT-möte på en av arbetsplatserna, jag älskar APT-möten.
De ger mig en chans att prata om något som intresserar och engagerar, till skillnad från "bajs-blöjor-pratet" som jag fått höra hela tiden när jag varit hemma med lilla bus.
Tyvärr så är jag en väldigt pratglad person som automatiskt tar på mig en ledarroll när jag kommer i grupper. Idag tror jag dock inte att det gjorde något eftersom jag hade kunskapen och förslagen. Det ger världens självförtroende-orgasm att kunna briljera.Kom dock på när jag kom hem att jag glömde säga åt alla som närvarade vid mötet att de inte behöver vara rädda att ifrågasätta det jag säger eller att ge mig kritik.

Jag älskar att få kritik.
Så länge den är relevant, kommer från någon fysisk person som ser mig i ögonen när de säger det. Och så länge den inte kommer från Mensur, men det är helt enkelt för att jag vet om att det Mensur kritiserar mig för är sådant som jag stör mig på hos honom. Gillar inte att inse att vi har samma egenskaper.

I övrigt så har dagen varit ganska händelselös eftersom jag inte har någon energi efter arbetspass och för mycket tankar i huvudet för att försöka komma på praktiska och faktiska lösningar. Men trots att det varit mycket på kort tid (och värre lär det bli nästa vecka!) så njuter jag. Det är skönt att min kunskap och kompetens uppskattas igen, och det är helt underbart att ägna dagarna åt något annat än att dricka kaffe och prata om än den ena än den andre (trots att det med kan vara trevligt).

Det är bara att vänta och se vad framtiden har att utvisa.

puss i pannan

Inga kommentarer: