tisdag 5 maj 2009

cellprover

Cellprover är ett ont måste.
Detta onda måste har jag gjort idag. Inget jag rekommenderar folk att göra för nöjes skull. Själva provtagningen var no big deal. Men när de kör in de vita skohornen i underlivet utan glidmedel så är det långt ifrån bekvämt!
Nu är det 6 veckors väntan innan man får provsvaren och får veta om allt är som det ska.
Och tre år tills man ska plågas nästa gång om allt är okej.

Varken lilla bus eller jag fick mycket sömn natten innan, så vi var trötta idag båda två. Och jag var hungrig till på köpet. Alla som känner mig vet att man ska springa fort som satan när jag är hungrig eftersom det föreligger risk att jag annars äter upp personen i fråga. När jag då till på köpet vaknar på fel sida så blir jag monsterliknande. Var på så dåligt humör att jag skrämde iväg mina stackars gäster, eller om det var för att sambon kom och hämtade mig för att vi skulle iväg. Fort försvann de iaf.

En av de saker min dotter ärvt från mig är sin envishet, sitt humör (och sin falsettröst!), och att när hon blir trött så blir hon omöjlig. Så idag när hon blev trött så blev det en kamp mellan viljorna. Självklart vann jag, men det var en kamp som hette duga. Den slutade med att lilla bus somnade i famnen på mig med nyklippta naglar, helt slut efter att ha kämpat emot sin mamma och nagelsaxen.
Tur var väl att hon varit på strålande humör efter det och att hon på eftermiddagen var så söt så att hon fick vila med mamma och pappa i sängen. Sötare kondom än min dotter finns inte.

I övrigt har det inte hänt mycket idag, matlagning, städning, tvätt och hjälpa lillebror att öva inför prov. Jag älskar att plugga med min bror.
Jag håller nu bara tummarna för att något om akusativobjekt och dativobjekt fastnade i hans huvud så att det går bra för honom på provet imorgon.

Dagens turkuppdatering:
Soliga hälsningar från alanya. Lägenheten är underbar, allt är underbart. Och man mår så jävla gott. Strax utgång.. 3 månader kvar. Fan va gott, hoppas allt är bra med er. Pussa aminah.

Tycker han varit iväg länge nog och kan masa sig hem nu...

puss i pannan

nusse

Inga kommentarer: