söndag 3 maj 2009

en trevlig helg

Min helg har varit underbar. Hur har din varit?
Igår så åkte vi till campingen i stan för att gratulera min mormor (som fyller år imorgon, måndag). Sedan hade vi en riktig toppendag.
Lilla bus var i sitt esse, hon åt gräs och kaninbajs, hon klättrade runt och visade upp sig från sin soliga sida hela dagen. Skönt att lill kusinen var där så att hon traskade runt med henne i vagnen. Kändes nästan som att man var barnledig och på semester.

Dagens höjdpunk var när sambon spelade kubb. Jag hade väldigt roligt när jag för första gången såg honom utöva en "sport" och sambon såg ut att ha väldigt kul när han fick kasta träpinnar. Själv undviker jag sådant eftersom jag tycker alla former av spel
(och helst dem där man behöver göra en fysisk ansträngning i stil med att böja sig ner) är otroligt trist. Min sambo däremot har tydligen tävlingsinstinkt och tyckte det var kul. Roligast tror jag han hade när han nästan träffade mig med de jävla pinnarna.
En fantastiskt trevlig dag som alla camparna ska ha tack för.

Idag har vi varit väldigt trötta alla två.
Lilla bus däremot har haft mer energi än vanligt. Första gången idag på väldigt länge som jag och min sambo sovit middag ihop, men när lilla bus somnade på förmiddagen så hade vi race in till sängen där vi kröp ihop och sov. Jag fick sova i säkert 40 min innan lilla bus vaknade. Sambon hasade sig upp en timme efter oss. Är det ett tecken på att man är gammal, när man tävlar om vem som kommer in till sängen och somnar fortast ist för att tävla om vem som ligger naken i sängen först?

Resten av dagen förflöt i ett behagligt tempo.
Medan jag lagade kvällsmaten så badade sambon lilla bus, efter ca 15 min ropade han förtvivlat efter hjälp. När jag kom dit och frågade vad det var så såg sambon förtvivlad ut och sa att lilla bus vägrar fälla ner benen när han ska skölja bort badskummet från henne. Min kära dotter har nämligen kommit på att om man inte sätter ner fötterna när mamma/pappa lyfter upp henne så behöver man inte komma upp från vattnet. När jag hjälpt sambon att få lilla bus tvål-fri så nattade han henne medan jag satte fram maten. När vi ätit klart så lutade jag mig mot sambon som mumlade fram "det är inte lönt att du lägger dig tillrätta habibi, jag ska ut på balkongen och röka". 10min senare så sov vi båda två...
Som sagt en underbar helg!

Upptäckte nu på kvällen/natten att jag har nog hål i en tand för första gången i mitt liv. Det gör inte ont, men känns obehagligt. Och eftersom jag aldrig har haft problem med mina tänder så antar jag att jag vid 23 års ålder fått mitt första hål. Kan garantera att jag fått det enbart pga att jag inte har råd att gå till tandläkare just nu. Får vänta tills i jul när vi förhoppningsvis ska ner och hälsa på min sambos familj så får svågern åtgärda mina tänder. Hoppas han kan bleka dem med så att jag får ett hollywoodsmile.

Idag åkte Mensur. Min lilla blatte alldeles själv i turkiet. Hur ska jag klara mig. Har tittat på klockan hela dagen och tänkt, nu åker han snart, nu lyfter planet, nu är han framme, nu borde de vara i lägenheten, nu är de på disco, nu har idioten hittat en tjej, nu är sexet klart...Min lilla lilla Mensur. Jag hoppas att 3 månader går fort så att han är hemma snart igen.

puss i pannan

nusse

ps: Vore trevligt med kommentarer så jag vet att jag har läsare ;)

Inga kommentarer: