torsdag 1 juli 2010

GPB och längtan till sthlm

Det gick vägen, jag blev godkänd.
I september eller oktober så börjar min resa mot ett hälsosammare jag, mot ett mindre jag.
Jag har nog inte förstått det ännu.
Men jag är glad, jag är riktigt glad!

Har kämpat på sedan i söndags för att nå målvikten.
Idag visade vågen att jag klarat av hela 7kg. Nytt rekord för mig. 7kg...
S.J.U K.I.L.O.N
Jag är så förbannat stolt!
Tänker dock inte sluta försöka minska i vikt bara för att jag har fått operationen godkänd, vill försöka komma ner ytterligare 10kg innan operation. Minst.

_____________________________________________________________


Sista tiden har jag saknat "familjen" i sthlm så otroligt mycket.
Att komma hem till Norsborg och bara krypa ner i soffan och prata med alla, lyssna på pratet och skratten. Trängas i köket runt mamma B´s mat. Småkivas och skoja med Tariq, prata ut med Mazen (som jag tidigare tillägnat ett blogginlägg -http://emmaminah.blogspot.com/2009/03/idag-sa-har-min-sambo-varit-valdans.html).
Att sitta med Zena i köket och prata skit och fascineras av hur mycket energi en person kan ha. Att åka till åkersberga och bara vara. Att diskutera viktnedgång och islam med Yarobe. Att känna sig välkommen och omhuldad, att känna sig hemma. Att känna sig lugn.

Jag hoppas vi åker upp till stockholm under semestern. Att mitt sår läkt ihop så att vi kommer bort lite. Andas annan luft, se andra miljöer, ha större utbud på aktiviteter. Och äta en massa god mat :-P
Jag längtar!

Puss i pannan

nusse

Inga kommentarer: