söndag 27 juni 2010

4 dagar kvar...

Nu är det fyra dagar kvar. F.Y.R.A..
96 timmar, 5760 sekunder och 2-3kg kvar tills jag ska få min dom.

Jag ska åka 78,7km enligt eniro. Sedan ska jag ta mig in i byggnaden och fram till kirurgavdelningen. Jag ska svettigt räcka över mitt ID-kort och få veta att jag ska slå mig ner och vänta. Efter en väntan som känns olidligt lång kommer jag bli inkallad innanför glasdörrarna. Jag kommer få väga mig, mäta mig och kanske något annat.
Sedan ska jag träffa läkaren. Han kommer titta på mig och säga "Ja du Martina...", det är standard inom svensk sjukvård att säga så. Han kommer inte hinna säga mer innan mina tårar kommer och jag börjar rabbla ursäkter och komma med anklagelser om att jag skulle blivit kallad redan i februari.
Efter det är väntan över. Efter det kommer jag få svar på om jag får min operation eller om den skjuts upp i minst 6 månader till. Jag kommer kanske få ett preliminärt datum för operation om jag har tur. Jag hoppas, hoppas, hoppas.
Det är bara 4 dagar kvar.

Jag borde ut och röra mig, jag borde försöka låta bli och äta. Jag borde låta bli cigaretterna Men självdestruktiva jag gör ingenting. Jag sitter med pollenirriterade ögon och kisar, väntar ivrigt på att energin som aldrig kommer ska infinna sig. Jag känner röksuget komma. Jag har försökt vara duktig och låta bli cigaretterna sista tiden men det slutar bara med att jag äter ist.
Jag har klagat och klagat och klagat över att inte få komma till kirurgen. Nu när det bara är 4 dagar kvar så har jag panik för att jag aldrig kommer hinna gå ner i vikt.
Att man aldrig lär sig.

puss i pannan
nusse

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till=)
Du kommer att klara det och få din operation...//Kram Sus