torsdag 13 augusti 2009

Förkylda

Igår var vi på allsång i byhålan. Det var dumt gjort.
När vi skulle åka dit så visade min termostat här hemma på hela 29 grader. Varmt och skönt tänkte jag och tog på lilla bus shorts, klänning och en liten kofta, själv tog jag på mig en tunn tunika och uppkavlade jeans. Det var också dumt gjort.
När vi kom upp till allsången så var det minsann inga 29 grader, närmare 17 skulle jag tro.

Vi virade in lilla bus i hennes filtar och stannade ca 30min innan vi gav upp. När vi kom hem så somnade lilla bus direkt, men friden varade inte länge.
I stort sett hela natten har tårar och snor runnit från lilla bus (och den förkylda mamman). Jag tycker så synd om henne när hon är sjuk, det är inte ofta mitt lilla hjärtegull gråter, men när hon är sjuk så gråter hon så hjärtat brister.

Dagen har inte varit mycket bättre, sambon på jobbet och både jag och lilla bus med förkylning. Är minsann inte lätt med rinnande näsa, huvudvärk, feber och ont i hela kroppen att ta hand om en ettåring som troligvis har lika ont och är helt förtvivlad och bara gråter och gråter och gråter. Man får vara tacksam att det inte inträffar så ofta.
Enda som varit positivt med dagen är att min lilla tös blir så otroligt kelig när hon är sjuk, hon pussas och kramas och älskar att bara sitta i soffan med sin mamma. Så större delen av dagen har vi bara myst i sängen och i soffan.



Skönt att vila middag...
...i lite mer än 3 timmar...






Fråga mig inte varför jag alltid envisas med att filma på sidan så att ni får vrida huvudet ur led..

puss i pannan

nusse

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gullig hon är din lilla Sessa...Krya på er båda 2 ...Kraam//Sus

Emma sa...

Såå söööt!
Nu får du vara hemma och ta hand om er båda. Ta de bara lungt och gosa en massa! : - )
Hoppas ni kryar på er snabbt!
Kramis

Sandra sa...

Hon är såå söt din dotter :)
Längtar tills min lille sprall kommer ut. Snart halva tiden gången :)

Krya på er alla tre. Mvh Sandra