tisdag 18 augusti 2009

kort om inskolningen

Jag har varit långledig nu ett bra tag. Det känns konstigt.
Synd bara att man varit sjuk under den tiden, min hosta och lite snuvigt är kvar, men i det stora hela är jag frisk igen.

Idag har vi fortsatt inskolningen av lilla bus, hon är en klart lysande stjärna på dagiset. Hon bara tultar omkring och skiter i allt och alla. Hon går i sin egna lilla värld, bara ibland kommer hon till mig och sitter snabbt i famnen för att trösta den ledsna mamman. Idag lämnade jag henne en timme för att se hur hon skulle reagera. Hon reagerade inte alls. I ca 10 min stod jag som ett fån vid dörren "nu går mamma Aminah, ska du vinka till mamma? Aminah...Hejdå Aminah! Minusch kan du vinka på mamma? Aminah kan du komma och krama mamma hej då? Aminah". Hon tittade inte ens, jag var nära ett nervsammanbrott!
Imorgon ska hon lämnas hela 3 timmar, vad jag ska göra under den tiden vet jag inte. Känns onödigt att gå hem. Funderar på att ta med en bra bok och sitta utomhus och roa mig själv. Kanske t.om gå till byhålans enda café och dricka deras äckliga kaffe.

Jag håller tummarna för att det går lika bra imorgon, hon ska lämnas "på riktigt" för första gången på torsdag. Då kommer hon lämnas vid 13 och hämtas vid 16 av min lill kusin. Sedan på fredag ska min stackars dotter vara på dagis från 06.30-17.00. Stackars barn!
Vi får se vad som händer och hur det går.

P.g.a. kommentarer om att "han är muslim, skyll dig själv" "lämna honom innan det är försent" osv så har jag valt att ta bort tidigare inlägg om sjönevad. Hoppas att ni respekterar detta..

puss i pannan

nusse

1 kommentar:

Petra sa...

skönt att det går så bra för din dotter på dagis!!!

vilka dumma kommentarer, vad spelar för roll. alla har väl humör ibland, svenskar eller muslimer eller andra

kram