fredag 31 juli 2009

Undrar om jag får någon lön?

Sitter och tittar på klockan. Snart dags att jobba igen.
De ringde från dödens hållplats igår och frågade om jag ville jobba, tyvärr så krockade det med andra jobbet. Sa att jag kunde försöka fixa bort passet på andra stället, men det behövdes inte. Typiskt med.
Trivs bra med jobbet på äldreboendet, känner mig lugn när jag kommer dit...konstigt nog.
Där är så tyst och skönt, inga leksaker som piper en massa, ingen TV som står på högsta volym, ingen som hela tiden säger "mamamamamamamamamamamamamamama" och inga större krav. Man tar allt i sin egen takt och gör det som ska göras (om inte Imra redan har gjort det!) och behöver inte hela tiden titta på klockan och beräkna när man måste vara klar för att påbörja nästa sak. Man har tom tid att sitta ner och andas på äldreboendet.
Bara att hålla tummarna för att jag får lite timmar till hösten, om inte annat får jag göra som Mensur och gå dit på min fritid.

På tal om jobbet så insåg jag precis att jag glömt fylla i mina tidrapporter, juli har bara flugit förbi utan att man märkt att fyra veckor bara försvunnit. Jag har väldigt svårt för siffror, och väldigt svårt för att räkna ut tid (räknar på fingrarna vilket blir svårt när man ska räkna 7.25 och dyl.) så jag har väl delvis förträngt att tidrapporten ska in. Har tur som har en mamma som är duktig på det mesta, ska skicka med henne tiderna jag har jobbat och lite tomma tidrapporter så får hon fylla i det. Sedan får jag ägna halva dagen på äldreboendet och fylla i tidrapporten för det jag jobbat där. Suck.
Känns helt underbart att det bara är nästa vecka med som jag jobbar som jag gör. Sedan har den lilla inskolning på dagis och jag kan ta det lite lugnt och ha mer tid för familjen och hemmet som verkligen behöver en ordentlig städning (visst städar sambon min...där det syns!) och lite gardinbyte osv. Sedan ska jag ju ordna kalas för lilla bus, valde att vänta med kalaset tills adde hossman och prinsessan flisan var hemma. Så nu måste jag inhandla en servis
(kan inte ha enorma kaffemuggar och stora assietter att bjuda tårta på, plus att jag då bara har 6 assietter av varje sort). Men det löser sig säkert.

puss i pannan

nusse

Inga kommentarer: