lördag 25 juli 2009

En lugn och händelselös dag

Tänkte skriva lite kort om vad jag gjort under min s.k. "långledighet".

Fick äntligen sova ut idag, det var längesedan jag fick tillräckligt med sömn, så det var behövligt. Sambon var snäll och klev upp med lilla bus så att jag verkligen fick ligga och dra mig när jag väl hade vaknat. Sedan har det inte hänt så mycket idag. Sambon åkte på förmiddagen och handlade bildelar så att jag fick lite ensamtid med lilla bus, när hon sedan vilade middag så fick jag en mysig SPA-stund för mig själv. Rakade benen, skrubbade mig tills jag var säker på att alla döda (och en del levande) hudceller var borta, gjorde hårinpackning och ansiktsmask. Sneglade ner mot fötterna och bestämde mig för att inte ge mig på detta evighetsprojekt idag.

Efter det så tog jag tag i berget av disk som bildats eftersom diskmaskinen gått sönder (får en ny nästa vecka tack vare världens bästa hyresvärd)
och började med middagen. När sambon kom hem gick han ut och lekte med lilla bus för att jag skulle kunna stöka själv i köket.
Blev elefantöra, klyftpotatis och rostade grönsaker, kantarellsås och sallad proppad med en massa gott.
Till Mensur som är mindre kulinariskt begåvad kan jag informera om att elefantöra kallas så pga hur det ser ut, men är en utbankad köttbit från nötkött. Godare än gott var det. Hade även gjort mig till idag och gjort cheseecake för att säkert kunna mysa.
När middag och disk var avklarad så sa sambon till mig att gå och vila middag eftersom jag såg trött ut och sedan gick han ut och promenerade med lilla bus en långrunda.

När han kom hem så låg vi ihopklämda på soffan och studerade lilla bus som hade full show med "tittut"
(hon har inte riktig koordinationsförmågan -ibland håller hon för öronen ist för ögonen och säger lyckligt tittut och ser väldans söt ut),
sång och dans (lallar glatt och gör rörelserna till "i ett hus i skogens slut" och diggar med i sin egen skönsång)
och massa andra konster
(bla slita upp linnet på sin mamma och blåsa henne på magen, hon försökte sig på att göra detta på pappan men fick hår i munnen och tyckte därför inte det var lika mysigt).
Nu sitter jag i soffan med sambon och försöker lista ut vad de pratar om på de arabiska nyheterna, ska strax börja packa och sedan bege mig till jobbet.

Skönt när man börjar sent, man kommer dit och hinner gå igenom allt som hänt sedan sist på arbetsplatsen
(hinner dock inte hända så mycket eftersom jag är oftare där än hemma)
sedan varvar man ner framför tv:n med godiset och chipsen man köpt dit upp. Sambon har varit förvånad sista tiden över att jag ätit så lite chips och godis, han skulle bara veta hur mycket jag frossar när jag är på jobbet. Är rent av himmelskt att kunna sitta framför tv:n och titta på det jag vill utan att han byter kanal i mitten av filmen/programmet Att sedan ha en hel chipspåse för mig själv...kan det bli bättre??

Min Mensur har varit tillbaka i sverige ett par dagar, men han blev haffad på ålderdomshemmet redan när han kom, så han har jobbat som en åsna. Håller tummarna för att han snart har lite ledigt och lite tid över att komma och hälsa på. Har saknat honom mycket, och har gått allihopa på arbetsplatsen på nerverna genom att i stortsett bara prata om honom.
Welcome Home Helios!!

puss i pannan

nusse

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas lilla stumpan blir bättre nu...
Hörde att du kommer imorgon,då ses vi...//Kram