fredag 24 juli 2009

bästaste bäste sambon i världen

Idag har min sambo varit den gulligaste sambon som finns. Han körde (som alltid) mig till jobbet kl 08 - väckte honom när han sov som bäst. Sedan ringde han och bad om ursäkt för grälet vi hade igår (trots att jag har varit gnällig och sur mot honom hur länge som helst, och trots att jag startade grälet igår) och berättade hur mycket jag betyder för honom, hur fin han tycker jag är osv. Sedan ringde jag sambon och frågade om han skulle ut med bilen, och om han isf kunde komma upp med värktabletter till mig eftersom jag hade migrän. De tabletterna hade jag självklart glömt i sthlm, så jag sa att det inte spelade någon roll eftersom det bara var 6 timmar kvar på jobbet.

Plötsligt kommer han promenerandes med lilla bus i vagnen till arbetsplatsen, då hade han gått och köpt migräntabletter åt mig på apoteket (90kr för 2 tabletter!!!) och kom för att lämna dem.
När han ändå var däruppe frågade jag om han kunde tänka sig att köra ner mig, och min brukare, till samhället så att jag fick handla åt min brukare eftersom jag inte orkade promenera mer (hade varit ute och promenerat i 35 min med tårar i ögonen för ryggen och migränen). Då var han snäll och körde ner oss till affären innan han körde tillbaka till arbetsplatsen igen och gick hem med lilla bus och vagnen i duggregn.

Trots att jag talar om min sambo på ett skämtsamt sätt, och trots att jag klagar på honom så lovar jag att det finns ingen finare sambo - och jag älskar honom mer än ord någonsin kan beskriva, jag är ödmjuk och tacksam över att han fortfarande efter 3år vill vakna upp vid min sida och följa mig genom livet.

Jag är "långledig".
Från kl 22 ikväll till kl 22 imorgon. Hela 24 timmar (om man räknar med sömnen!).
Och jag har ingen aning om vad jag ska hitta på.
Funderar på att tvätta lite fönster och göra en ordentlig storstädning på förmiddagen, och ägna resten av dagen åt att kela med sambo och lilla bus. Hade först planer på att åka till stan med sambon och gå på 18-bio (den nya Harry Potter), men samvetet över att knappt ha träffat lilla bus gjorde att de planerna gick i stöpet.
Jag funderar också på att bara njuta av ledigheten, kanske åka en runda till pappa och Annica och kela lite med valparna. Fjäska lite så att vi kan grilla. Har ätit grillat en gång denna sommaren. Riktigt trist, vi som brukar leva på grillat under sommartid. Eller så kanske vi ska åka och hälsa på farbror med fru och dricka lite kaffe. Eller varför inte åka till mormor på campingen och hålla tummarna för bra väder och lite minigolf...

Nuförtiden så är det nästan jobbigare att vara ledig än att arbeta, delvis för att samvetet över att vara borta så mycket gör sig påmint när man inte håller sig sysselsatt med arbete, delvis för att man känner press på sig att hitta på något eftersom det är sambons sista semestervecka. Men vi får se vad morgondagen bär med sig. Kanske blir det bara en lugn dag för oss alla tre med mycket kel, mys-mat och film innan jag börjar jobba igen kl 22. Huvudsaken är att jag får tillbringa dagen med sambon och lilla bus, inget annat spelar någon roll.

puss i pannan

nusse

2 kommentarer:

Sus sa...

Det viktigaste är inte VAD man gör,utan VEM man gör det med!!!
Hoppas att din "långledighet"blir bra iaf.//Kram

Emma sa...

Hoppas verkligen att du har de bra på din ledighet!O att du får meer ledigt snart.
Du är grym på att skriva ju! Du hade blivit en grym krönikör! (Säger man så?)
Myggstiftet är nerpackat. ; - )
Kramar!