lördag 27 juni 2009

Jag hatar svensk sommar

Jag svettas mängder när det är varmt, ju äldre jag blir desto mer svettas jag. Förstår mig inte alls på folk som åker till varmare länder och säger att vädret är så skönt. Jag klarar inte ens av svensk sommar för jesu namn.
Idag på jobbet var det tom en period då jag trodde att jag skulle flyta bort i min egen svett, och det var ju inte svettigt bara i pannan, nejdå hela kroppen var lika äckligt ofräsch.
Jag tycker inte om denna värmen alls faktiskt.
Jag tycker det är lagom när det är mellan 19-23 grader, allt över det är för mycket. Tänka sig att vädergudarna inte har förstått detta!

Något annat som är lite deprimerande är det faktum att Michael Jackson är död, jag önskar honom att han hittar den frid han sökte på jorden. Det har gått många rykten om Michael genom åren, och för hans fans var han en stor musikikon och förebild. Själv kan jag sjunga med på två refränger och vet att måste lidit av flatlöss eftersom han inte kunde låta bli att klia sig i skrevet var gång han dansade. Ända sen barnsben har jag vetat om att han funnits, men inte ägnat någon större energi på att intressera mig för musiken. Såg däremot en bra dokumentär om honom för ett par år sedan. Men trots att min kunskap om honom är minimal och trots att mina fördomar är fler än de fakta jag vet så tycker jag verkligen att det är synd. Inte för hans fans, inte för hans bröder och systrar, inte för lisa marie, inte för musiken - men för hans barn. Han lämnar trots allt efter sig tre barn som kommer bli jagade av media hela livet, och dessa stackars barn vet inte vad som väntar dem. De vet inte ens vem som ska ta hand om dem nu.
Jag tycker verkligen synd om Michael Jacksons barn och håller tummarna för att livet vill dem väl.

Puss i pannan

nusse

1 kommentar:

Anonym sa...

En vettig människa som håller med mig om värmen =) // Dessi