lördag 7 maj 2011

tåg, tåg, flyg, taxi, bil, tåg, flyg, tåg...

Jaha, snabb uppdatering såhär mitt i natten :)
Har varit i sthlm ett par dagar, helt underbart. Känns verkligen som att komma hem! Har bott hos "lillasyster" Bettie och haft mys med henne, tvingat henne att köpa gardiner med färg och lite blommor. Men jädrans så mysigt det blev!! Bettie hade mysigt innan jag tvingade henne att köpa en massa nytt också, men hennes fönster blev underbart fina med lite färg i.
Dagarna spenderades ihop med Mutaz. Vi besökte familjen i både åkersberga och norsborg, samt var på kista och heron en hel del. Kaffe med Anna hann jag också med. Försökte få tag på Rosalia när vi var där uppe, men knas med telefonen troligvis :(
Efter välbehövlig semester har vi nu kommit hem...för att packa om väskorna.
Dagen efter vi kommit hem från sthlm så ringde exet och bad oss följa med till palestina. Så den 14:e maj lyfter flyget från arlanda. Första gången jag och lilla ska flyga, och första gången vi ska träffa Mutaz familj. Lite nervöst.
Inte ett dugg nervös över att flyga faktiskt, men nervös över resan mellan jordanien och palestina. Många kontroller, många beväpnade soldater, mycket trängsel och arabisk dramatik. Mest orolig för hur aminah ska hantera det. Är även nervös för att träffa Mutaz familj då jag inte träffat dem tidigare, och nu ska vi träffas när jag och Mutaz inte längre är ihop. Fasar för alla kulturkrockar som kommer uppstå. Hyser dock inte minsta tvivel om att vi är välkomna och kommer bli bra behandlade, och vet att vi kommer ha trevligt och roligt (iaf större delen av tiden).
Har funderat nu i två dagar på vad som ska packas med och vad som kan införskaffas där. Vilka kläder ska man ta med sig och vilka skor är nödvändiga. Hur varmt är det och är värmen annat där än i sverige. Hur täckt måste jag vara för att inte vara respektlös etc. Och vad får man ta med sig och inte på flyget. Många tankar och många funderingar. Men får väl snällt luta mig mot Mutaz och låta honom sköta det mesta.
Dags att försöka få sömn, imorgon blir en lång dag med fotografering på "modell för en dag" och sedan utgång med mamma, jannicke och kanske emil :)
puss i pannan
nusse

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud så skönt med semester :) Hoppas allt går bra, och ha det så kul :) Kram Kram