lördag 18 december 2010

det heter inte mujaheddin utan misslyckad mördare

Sverige tisslar och tasslar.
De viskar om det stora muslimska hotet. De viskar ännu mer om att skicka hem "de där". De vänder sig efter män med utländskt utseende på gatan, de stirrar förebrående på kvinnor som stolt bär hijab. Gud förbjude att det kommer en man med invandrarbakgrund, skägg och väska. Då slår allas hjärtan lite fortare och svetten bryter fram på de svenska fördomsfulla pannorna.
Lilla Sverige har öppnat de blå. De har insett att vi inte är så neutrala som vi påstår. De har blivit rädda för att extrema islamistiska grupper ska ta över Sverige och tvinga oss att leva enligt shaira. Sverige darrar av rädsla.

Som svensk konverterad muslim blir jag mest irriterad.
Media skriker ut att vi har extrema islamister (har i tidigare inlägg berättat skillnaden på muslim och islamist men orkar inte leta upp och länka) i lilla landet lagom. Enligt SÄPO hela 200st. Ute i stugorna tror folk att dessa 200 extrema islamister nu planerar massmord.
De ska placera ut islamister strategiskt på lämpliga ställen över sverige och sedan när de synkroniserat klockorna så vrålar de Allahu Akbar och drar i ett snöre. Och vips är hela Sveriges befolkning död. Låter det inte troligt så säg.

Taimour Abdulwahab skyller sitt misslyckade självmordsuppdrag på islam. Att han gör det i Allahs namn för att visa Sverige att islamister minsann vet om att landet lagom skickar soldater till Afghanistan osv. Vad den lille stackarn missade är dock hjälpsändningar, röda korset, läkare, skydd, alla de flyktingar som Sverige tagit emot. Han missade också att lära sig koranen på rätt sätt innan han började skylla på den.

Enligt islam är självmord inte tillåtet. Den enda som har rätt att bestämma över liv och död är Allah.
Taimour Abdulwahab missade en hel del faktiskt. Precis som alla andra religioner så handlar mycket i islam om hur man tolkar det. Men en stor majoritet av muslimer runt om i världen kan nog hålla med mig om att Taimour måste varit inte bara analfabet, lättpåverkad, hämndlysten, och väldigt klumpig. Han måste också varit en riktig jubelåsna som tog expresshissen ner till helvetet.

För att vara sådär jobbigt informativ som bara jag kan vara såhär mitt i natten så ska jag räkna upp lite av det som gör att Taimour inte kommer till paradiset:
  1. Som ni alla förstod så får man alltså helt klart inte ta sitt eget liv eller utsätta sig för uppenbar fara med risk att dö (vet inte vad ni anser, men att tejpa fast sprängmedel på sig själv är väl en sådan risk eller så).
  2. Du får inte medvetet mörda någon (självförsvar är ett annat kapitel).
  3. Du får inte skada din kropp.
  4. I krig så finns det människor du absolut inte får skada så som kvinnor, barn, sjuka, gamla och fiender som ger upp eller springer med ryggen mot dig.
    Så i ett s.k. Jihad som de flesta självmordsbombare talar om så delar man väl självklart ut flygblad först med att bara "otrogna" (icke muslimer) friska män ska infinna sig på torget kl 18 för ett sprängdåd. Typiskt med att Reinfelt tycker att hela sveriges befolkning räknas som frisk annars hade vi räddat många fler liv.
  5. Du får inte ta livet av en annan muslim. Det anses vara lite extra dåligt då du tagit livet av en "bror" eller "syster" och därför förstört för dem.
  6. I krig så ska man varna oskyldiga människor för att de ska hinna sätta sig i säkerhet. Har man bott i Sverige en längre tid så borde man veta hur snabba myndigheterna här är och därför inte valt att skicka mail osv till SÄPO som säkert har navelludds-tävlingar halva dagarna. Man skulle satt det på sin status på facebook så hade hela Sverige vetat det inom en kvart.
    Till eventuella blivande självmordsbombare vill jag vara hjälpsam och formulera denna status:
    "Kopiera och sätt i din status om du precis som jag ska skylla på islam och spränga mig själv i tusen bitar fast det egentligen är så att jag har dödsångest för att min mamma inte kramade mig tillräckligt när jag var liten. Tryck på gilla om du ska befinna dig på "valfri plats" senare idag. Jag drar i snöret när 30 personer gillat mitt uppdrag!"
  7. Enligt islam så är du som förälder skyldig att lära dina barn om islam. Lite elakt av Taimour att inte tänka på ungarna och deras islamska framtid kan jag känna. Å andra sidan så bevisade han ju ganska så tydligt att han inte kan islam och kanske inte är den bästa förebilden.
  8. Vill man bli förlåten av Allah så måste man kunna förlåta själv. Tycker att bilderna av profeten är old news. Lars Vilks dör väl förr eller senare och fram tills dess lär han vara ganska så rädd. Vilket är värst, att dö eller att ständigt vara rädd för att dö?! Är emot bilderna då jag anser det vara ett respektlöst påhitt för att få publicitet. Men låt den lilla farbron vara, han är ju utmobbad.
  9. Enligt islam så hade Taimour försörjningsplikt för fru och barn. Hoppas att han iaf visste att de flesta försäkringsbolag inte betalar ut livförsäkring vid självmord. Stackars fru Abdulwahab.
  10. I alla religioner så heter det att man inte får ljuga. Tror nog att Taimour ljugit en hel del för ganska så många.

Ja det är väl ganska så uppenbart att Taimour Abdulwahab (ja, jag är lite försjust i hans namn, lite skojsigt tyckte jag och säger det därför högt med skojsig röst varje gång jag skriver det) inte lär komma till något paradis. Falsk marknadsföring av de islamister som lurade in honom i detta. Undrar om de kanske betalar ut någon ersättning till fru Abdulwahab!?

Jihad är på tapeten lite då och då. Enligt media så är alla krig där muslimer, helst från mellanöstern, deltar Jihad. Men jag har varit på lidl flera gånger när de har reat ut toapapper och det blir krig med en massa män och kvinnor om sista balen. Inte var det jihad inte. För mig är jihad att lära mig stå emot frestelser, hantera min rädsla och kämpa emot min inre ondska (jag sa inte att jag var bra på jihad). Det finns även ett Jihad för att skydda islam, men då kan man inte bara börja skjuta folk utan man ska ha stor överläggning. Lite som när vi väljer politiskt faktiskt.

Det finns dem som benämner de som frivilligt spränger sig själva i luften för mujaheddin. För mig är mujaheddin något ärofullt, något som ska respekteras. De människor som flög in i WTC, sprängde sig i london, sprider ut sig över halva irak etc. I mina ögon är de mördare som utan hänsyn, medmänsklighet och respekt smutsar ner ryktet för oss muslimer som faktiskt sköter oss. Det är sorgligt att alla muslimer ska dras över samma kam, det är sorgligt att vi nu förmodligen kommer få lagar och dyl som gör att integriteten försvinner helt. Allt tack vare en jubelidiot. Tack så mycket Taimour.

puss i pannan

nusse

1 kommentar:

khadidjah sa...

Ja vilken jubelåsna, lyckades bara ta död på sig själv trots alla människor i näreten, han kan inte ha varigt på god sida med Allah.