tisdag 30 november 2010

julen med hello kitty?

Julen närmar sig med stora steg. Det gör att man tänker tillbaka på gångna jular.

Känner mig lite som Ebenezer Scrooge när jag sitter och gräver runt i minnen och tänker på framtida jular. Det enda som jag kan känna är negativt med mina föräldrars skilsmässa är just julen. Inte alltid varit det roligaste att fara runt på julafton och behöva kolla klockan hela tiden. Inte heller varit så roligt att vi syskon har delat på oss vissa år. Sedan fick jag och syrran egna barn och då ska man göra det så bra som möjligt för dem.

Detta året känns både positivt och negativt. Positivt då Aminah är tillräckligt stor för att tycka det är spännande, positivt även att vi ska vara hos pappa och Annica på julafton (förra julen var stressig rakt igenom då man skulle fara runt i flera dagar). Negativt är det då vi inte får fira med mamma detta året och att alla är så utspridda. Negativt är också att ekonomin är ansträngd och att jag har dåligt samvete för att lilla bus inte firar ihop med båda sina föräldrar. 2010 Martinas första jul som ensamstående.

Har börjat vänja mig vid tanken på att vara ensamstående nu. Tycker det känns som om jag tog rätt beslut även om det fortfarande ömmar i hjärtat. 4½år är lång tid ihop. Iaf när man har levt så tätt ihop som jag och Mutaz gjorde. Tyvärr så kom tiden, drömmar och viljor emellan och vi växte ifrån varandra. Men livet går vidare och man får kämpa på. Kontakten är god och vi talar nästan dagligen och det var en separation utan bråk. Hoppas det fortsätter så.
Synd bara att folk sprider rykten som inte är sanna och som gör att både jag och Mutaz får dåligt rykte. Folk som varken jag eller han någonsin umgåtts med.

Åter till julen. Har inhandlat en del klappar redan, och hoppas i dagarna på att komma iväg och köpa till barnen. Sedan ska det inhandlas julmat som ska förberedas. Ganska så fjantigt av mig att gå och köpa massa julmat, jag som inte ens gillar det. Men vad gör man inte för att försöka få till lite julkänsla. Just nu har jag mest Hello Kitty-känsla då dottern har hysteri för denna lilla vita knubbiga katt. Jag vet inte ens om hello kitty är känt för något annat än att vara söt??
Så det lär bli en massa kitty prylar detta året. Som mamman ska gå runt och trampa in i fötterna. Hoppas någon köper hello kitty plåster till mina hälar.

Har haft lite dåligt samvete för bloggen. Bloggar för sällan. Påbörjar inlägg men rusar sedan iväg för att göra annat och orkar sedan inte fortsätta skriva då inspirationen försvinner. Vet inte. Har inte riktigt energi, tid och ork för att kontinuerligt skriva. Ni får stå ut med att det kommer lite då och då. Hoppas att inspirationen återvänder. Lider med stackars Khadidjah som väntat över en månad på inlägg. Här har du habibi, inte så bra, men åtminstonde något att läsa :)

puss i pannan

nusse


1 kommentar:

khadidjah sa...

Tusen tack, i love it....
Puss på näsan!