måndag 31 maj 2010

Vill man inte sätta fart så bloggar man...

Sitter och tittar på moraträsk med dottern. Konstaterar snabbt tre saker.
1. De har blivit för gamla och för tjocka för att sjunga "live" i filmerna och mimar bara för att man inte ska höra flåset. Mora träsk som bantningsmetod är alltså uteslutet.
2. Han som inte har glasögon har en lagning i ena tanden som blinkar i munnen så fort ljuset kommer på den.
3. Jag förstår varför min mamma hade tårar i ögonen varje gång jag var liten och vrålade att jag skulle titta på mora träsk...

Jaha, vad nytt i livet?
Har fått en ny tid till varberg. Den 1 juli. Tyvärr har jag ju gått upp allt jag gick ner, så nu är det bara att sätta fart. 5kg på en månad, det ska vi nog klara!...jag har ju mora träsk -föregångaren till zumba!
Mitt sår läker fint, enligt kirurg i halmstad och distriktet i byhålan så läker det över förväntan. Nu är det bara ca 3-4cm djupt och 11cm långt. Det går framåt. Är sjukskriven till 21 juni, sedan håller jag tummarna för att jag kan jobba lite innan semestern.
Hoppas att vi ska åka till sthlm snart, det är ett år sedan vi var där. Ett helt år. Tänkte jag ska passa på att kolla lite lägenheter osv när vi ändå är där uppe. Kolla lite jobb med kanske. Vi får se.

Usch vad jag avskyr måndagar.
De dagarna känns evighetslånga. Idag känns det extra kämpigt att komma igång. Vet inte hur det kommer sig, men min tvättstuga är kaos. Det kan absolut inte vara för att jag bara lagt allt på bänkarna eftersom jag inte orkat vika ihop det. Måste vara en hustomte som ställt till det. Måste plocka lite och ta golven med. Jag har inget liv längre känner jag. Bara städar, lagar mat, äter och sover. Måtte denna sjukskrivning vara slut snart!

puss i pannan

nusse

Inga kommentarer: