fredag 13 november 2009

Imorgon kommer sambon hem!!!

Jag har fjärilar i magen. Imorgon kommer sambon hem.
Det känns nästan som första gången vi träffades, är lika nervös och stirrig iaf.
Trots att jag vet att det är samma sambo som åkte som kommer hem, att allt har gått bra, och att han har saknat oss lika mycket som vi har saknat honom. Men ändå fladdrar fjärilarna omkring i magen.

Känns härligt att ha fått sakna varandra, men tiden har varit lång. Jag har längtat enormt mycket efter honom. Ska bli skönt att kunna sova igen, ska bli skönt att kunna prata med någon om hur dagen har varit, skönt att ha någon att laga middag till och äta med och helt underbart att kunna få pussa och krama på honom. Att få mysa ihop på soffan och bara lukta på hur gott han luktar, och lyssna på hans trygga hjärtslag. Han kommer hem imorgon!!

Planet ska landa 13.30 i göteborg, mamma är snäll och kör för att hämta honom. Lillebror ville också följa med (men det är nog mest för att få umgås en halv dag med mig om jag känner honom rätt). När vi kommer hem igen ska vi hämta lilla bus, komma hem och låsa dörren och stänga av telefonerna och bara vara. Lyckliga i vår egen lilla bubbla. Tills på lördag då jag jobbar. Och söndagen måste vi åka och handla eftersom det ekar i kylen. Men måsten ska vi inte tänka på imorgon. Imorgon ska vi bara vara tillsammans och ta igen hela den långa tiden han har varit borta. Han kommer hem imorgon!!!!

Lilla bus är förkyld igen. Tycker synd om henne, men man får väl vara tacksam att hon var snor och feberfri i nästan 3veckor. Synd bara att hon ska vara förkyld när pappa kommer hem. Om inte annat är det synd om mamman som vill pussa lite i fred på pappan och kanske kunna mysa ihop på soffan. Men om jag känner min dotter rätt så kommer vi ha en snorig trollunge mellan oss hela tiden.
Hon har liten febersläng med. Kände att hon var lite varm i morse när jag lämnade på dagis, men pga att vi vaknade försent så hade jag inte tid att ta tempen. Hon var fortfarande varm när jag hämtade henne, och kinderna lyste röda.

När vi kom hem så informerade hon sin mamma om att hon vill ha välling så jag tänkte "äta, bada, ta temp, ge alvedon, mysa, sova". Men stackars lilla hönan somnade medan hon åt välling. Jag bytte blöja och satte på pyjamas medan hon sov och sedan bäddade jag ner henne i sängen. Hon har vaknat ett par gånger pga feberdrömmar, men hon sover iaf fortfarande.
Hoppas hon är bättre imorgon. Om inte annat så är det bara ett par timmar på dagis och sedan får hon vara med mormor ulla. Tycker det är synd om henne om hon ska behöva åka med i bilen fram och tillbaka till göteborg, då är det bättre att hon leker av sig på dagis och sedan myser hemma hos gammelmormor tills vi är hemma från göteborg.
Om någon har missat det:
Min älskade sambo kommer hem imorgon!!!

puss i pannan

nusse

Inga kommentarer: