fredag 6 november 2009

dagen i korthet

Nu sitter jag här i min soffa med tända ljus, hyvlade ben och varm oboy. Reflekterar lite över dagen och blir inte ett dugg klokare.
Lite ledsen över att bara ha pratat med sambon en gång under dagen och då var det ett väldigt kort samtal där han mest frågade om jag har pratat med min kära pappa ang bromsarna på bilen. Inte alls så romantiskt som jag skulle vilja att det var med andra ord.
Det är mer jobbigt för sambon än det är för mig att han är borta. Han oroar sig hela tiden och minst 12 gånger varje dag får jag sms där det står "Hej. Allt lugnt?". Varken mer eller mindre står det, men känns skönt att han tänker på oss. När man sedan pratar med honom i telefon så är det vanligtvis kärleksförklaring efter kärleksförklaring, men idag var det som sagt bara prat om bilen. Undrar om det hänt något med pappan som han inte vill säga.

Dagen har varit ganska så lugn. Lite fikabesök på förmiddagen, lugn eftermiddag och besök av Silvija på kvällen. Nu syns det tydligt att hon är gravid, och jag glädjer mig så över bebbe i magen. Väcker "jag-vill-också-vara-gravid-tankar" när man ser henne. Tänk va mysigt att ligga och snusa bebis. Försöker jag snusa med min dotter så brukar det sluta med att jag har ett finger i ögat, ett i näsan och en liten svettig fot i munnen. Inte alls lika mysigt. Och nu har min dotter kommit på att hennes mamma har hår på huvudet. Och ska därför klappa fint som man gör på pälsbeklädda varelser. Det gör fruktansvärt ont när man får små svettiga händer som är kletiga av marshmallows i håret. Men snäll mamma som man är så får man ju bara berömma för att hon klappar fint. Det gör väl inget att vara flint vid 23års ålder. Kanske kan vara riktigt snyggt.

På tal om hår så har jag idag testat att vaxa benen. Fick en förpackning med weet av Mensur för ett tag sedan som jag idag kom på att jag skulle testa. Det gick sisådär.
På paketen stod det att man skulle exfoliera huden, dvs skrubba bort alla döda hudceller. Igår skrubbade jag tills jag nästan hade skrubbat bort huden. Sedan skulle man värma vaxremsorna. Jag värmde dem tills jag började bli svettig. Applicera sedan remsorna på håret och dra med ett snabbt ryckt mot hårets riktning. Jag drog precis som på bilden och med en hastighet som hade förvånat en blind människa. Och visst försvann det hår, ungefär varannat hårstrå eller så.
Så trots min mentala förberedelse och att för en gångs skull noga läst på förpackningen så var jag fortfarande hårig. Gjorde ett halvt ben innan jag gav upp och plockade fram en hyvel. Gick mycket fortare med den. Så nu är man bebismjuk i ca 2 timmar till. Holger är nog glad åt detta.

Åker till Landskrona imorgon. Ska fira prinsessan Flisan som fyller 3år. Min svågers familj kommer dit och ska vara med och fira, så mycket folk i en liten lägenhet. Men som man säger "finns det hjärterum finns det stjärterum". Eller som jag säger "störst går först".
Ska bli skönt att komma hemifrån lite och få annat att tänka på än vardagslivet och saknaden efter sambon. Skönt att veta att han kommer hem nästa fredag. Helt underbart att få sova jämte varandra igen, kunna krypa ihop på soffan, ha sällskap när man äter och framför allt kunna pussa och krama på honom hur mycket man vill. Trodde inte jag skulle sakna honom så mycket som jag har gjort. Men nu gör det nästan ont i kroppen av saknad. Vill ha hem min lilla sambo...men bara en vecka kvar.
En hel jävla vecka.

puss i pannan

nusse

Inga kommentarer: