onsdag 19 augusti 2009

tråkigare inlägg får man leta efter

Idag har dagen känts otroligt lång.
Morgonen började med att en äckligt morgonpigg Mensur ringde och frågade vad jag gjorde, ställde massa korkade frågor och meddelade att han skulle komma. Jag hann trycka på snooze flera gånger innan han kom. När han väl kom så gjorde jag mig och lilla bus klara för dagis, då dök silvija upp och spred ljus ljud över morgonen.
Traskade sedan iväg och lämnade lilla bus på dagis och fortsatte upp till mamma. Där kladdade jag i hårfärg åt lillebror och slängde mig sedan i mammas säng för att "vila ögonen" en stund.
En hel timme fick jag sova innan telefonen började ringa igen.

När lillebor äntligen fixat klart sin frisyr så hämtade vi lilla bus. Fick även det glädjande beskedet att lilla bus ätit på dagis (woho!!! äntligen!!!!), hela 4 potatis, sås och grönsaker hade de fått i henne. Kändes som en lättnad att hon ätit, behöver inte längre vara orolig att hon svälter.

Sedan traskade vi hemåt (lillebror följde med), plockade undan lite här hemma och la lilla bus att sova middag. Då kom kusinbarnet Emil på besök. Fram med gräddbullar, kakor och kaffe och sitta och tjöta lite. Då kom kusinbarnet Emma på besök. Och strax efter henne kom Silvija (2 gånger på en dag, inte illa). Fram med nya gräddbullar och kakor, orkade inte göra kaffe. Sedan har vi varit samlade på balkongen och rökt och tjötat hela eftermiddagen. Skönt med sådana dagar, och jag hoppas att kusinbarnen kommer på besök fler gånger.

Imorgon är det jobbet som gäller, jag hoppas att Sus jobbar så att hon kan tycka lite synd om mig när jag hostar. Och så att jag slipper vara ensam rökare.
Ramadan är snart här, har fortfarande inte bestämt mig om jag ska fasta i år eller inte, får se hur det fungerar på jobbet. Vatten och nikotin blir som vanligt svårast att avstå. Men försöka ska jag iaf göra.

Är så trött att ögonen bara stänger sig själva, jag hoppas lilla bus sover inatt. Hon har kommit in i en period där hon skriker i sömnen. Hon sover, men vrålar värre än att hon håller på och dö. Kommer hon inte ur denna perioden snart så tror jag nog att lilla bus vill sova hos sin moster en natt (fjäsk fjäsk) så att mamman och pappan får en natt att vila upp sig på.
Blev ett otroligt tråkigt inlägg utan varken känsla eller bra text, men alla har vi dåliga dagar.

puss i pannan

nusse

Inga kommentarer: