lördag 16 maj 2009

Jag har förvandlats till ett tuggben

Ännu en vecka i mitt oglamourösa liv har förflutit. Och jag kan inte påstå att den har varit intressant, det har rullat på som vanligt.
Tror att min dotter håller på och odlar tänder igen, för denna veckan har hon varit extremt gnällig och vrålat för full hals större delen av dagen. Detta har inneburit att hennes mammas humör har varit skitdåligt och att hennes mamma haft migrän större delen av veckan. Delvis pga sömnbrist och delvis pga dottern.

Hon har även övertygat sin mamma om att hon är mer lik en hund än en gullig bebis. Inte nog med att hon kan morra och ge skall på kommando. Med sina två minimala tänder så gnager hon på sin mammas ben. Vilket jag inte kan förstå eftersom de inte har blivit rakade på snart en vecka. Måste kännas minst lika ofräscht för henne som för mig. Hennes tuggande gör att jag numer känner mig som en gigantisk tandborste, kletar jag på lite tigerbalsam så luktar jag tandkräm med.

Fick ett trevligt brev häromdagen, det var från kirurgen. Jag är välkommen till mitt första möte den 3 juni. Det är på min sambos födelsedag, och dagen efter min syster har opererat sig på samma sjukhus. Jag hoppas att det bringar lite tur.
Sedan jag fick brevet så har jag varit nervös och ätit mer än nödvändigt, så efter läkarbesöket får jag försöka kämpa bort ett par kilon efter det. Känns som att jag inte kan röra mig längre. Och jag insåg idag när jag försökte smyga förbi vår spegel att jag ser höggravid ut. Riktigt illa. När man sedan beklagar sig till sambon så får man ett leende och "du är finast i världen" till svar. Kan ju påpeka för alla mina manliga läsare att framtvingade lovord räknas inte, man ska inte behöva tjata sig till komplimanger.

Jag skulle ringt Mensur i flera dagar, för att kolla så han lever och mår bra. Saknar honom mycket. Sitter många gånger varje dag med telefonen och ska ringa till honom.
Men självklart när jag idag skulle ringa så sa tanten i luren "Hej, det här är comviq. Vi vill bara påminna dig om att du har lite pengar kvar att ringa för...". 8.32 hade jag på kortet. Det kommer jag inte långt på om jag ska ringa till turkiet.
Jag får ringa när det kommit in pengar på mitt konto så jag kan ladda telefonen.

puss i pannan

nusse

Inga kommentarer: