lördag 16 maj 2009

Eurovision

Människor i Sverige valde att inte skicka Caroline af Ugglas pga att hon vrålade snälla, snälla snälla och för att hon hade gummistövlar på sig.
Det kunde väl ändå kvittat.
Det har varit konstiga bidrag, undermåliga artister (men även väldigt bra artister) och mer naket än man ser på red light district på en lördag.

Ryssland har varit ett ganska bra värdland, deras shower var verkligen bra, jag brukar alltid zappa lite där i mitten. Men detta året blev jag så fascinerad av självmordskandidaterna i pausen att jag inte kom mig för att byta kanal.
Hade jag slängt mig i en sådan plaskdamm till tingeling-låten så hade det varit ännu bättre. En klar succé och ett eventuellt entertainment kontrakt.
Tyvärr så hade väl rubriken i aftonbladet dagen efter varit "övergödd hemmafru dränker ryssland i direktsändning!". Inte en chans att plaskdammarna med de små tunna kedjorna hade hållt för någon som väger mer än 20kg. Iofs så hade man kanske kunnat få låna Okinawa Churaumi Aquarium, eller kanske den "lilla" fisk-tanken som finns i Dubai mall som jag hade kunnat plaska runt i.

Redan efter 5 min stod det klart att Norge var årets vinnare. Gratulerer Norge till vinsten.
Tyckte det stod klart ganska tidigt att Sverige absolut inte skulle vinna. Tyckte ärligt talat att det var ett riktigt dåligt framträdande, och hon hade mycket sällskap i den kategorin.
Vi får se hur Oslo klarar nästa år, kanske man skulle ta sambon och åka dit och titta på finalen live? Men lilla bus får snällt stanna hemma. Skulle hon vråla till inne på arenan så skulle det bli rundgång i Europa. Och det blir för mycket exponering av min lilla familj, nu när jag redan planerat att plaska runt i ett akvarie och förgylla hela showen.

Norway, please call me so we can discuss my salary for the entertainment show during Eurovision 2010!

Puss i pannan

nusse

Inga kommentarer: