fredag 8 maj 2009

gnisslande flippisar

Idag har det regnat, och regnat och regnat.
Men bara medan jag och Erica var ute och gick.

Dagen började med en massa telefonsamtal för att spåra avsändaren på mystiska sms. Vi spårade avsändaren, tyvärr så försa sig en av spårhundarna så att vi blev avslöjade.
Sedan kom lilla malin, Nova och Saga. Flickorna och lilla bus lekte jättefint, jag och lilla malin leker alltid fint. Efter en stund så trillade Erica in och min lägenhet kändes som ett högkvarter för halv-feminister.

Efter ett tag så kom jag och Erica på att vi skulle röra lite på oss. Vi traskade ner till samhället och hälsade på mamma Eva, sedan gick vi till ica och kastade farligt mycket pengar på naturgodis. När vi kom ut från ica så började det regna lite smått. Vi började förflytta den ena foten framför den andra men insåg när vi kommit en bit att vi skulle drunkna. Så vi skyndade tillbaka till banken där det fanns tak som skyddade mot regnet.

Där stod vi sedan, halvt sommarklädda (hehe Erica hade flippisar) och såg ut som två glädjeflickor i regnet. Tur var väl att jag hade med mitt headset så att Erica fick höra lite skönsång (från mig) i ovädret, efter en stunds var jag t.o.m så snäll att gav henne ena hörsnäckan. Sedan hade vi väldans kul medan vi lyssnade på musik.
Vi skrattade väldigt mycket åt en pappa som instruerade sina barn med en väldigt bestämd stämma:
"-Okej, när jag öppnar backluckan så springer ni och öppnar dörrarna till bilen, sedan hoppar ni in jättefort och stänger dörrarna direkt så att det inte kommer in vatten i bilen!"
Det gör inget att barnen springer på en trafikerad väg, strunta i att de var ganska små och föralldel tänk inte på att de kan klämma sig i dörrarna. Bilen är viktigast!
Snabbt sprang de små liven iaf.

Efter ett tag så avtog regnet och vi skulle börja gå, men Erica kände sig manad att säga "nu springer vi". Detta hörde vädergudarna och när de tänkt efter lite så öppnade de ett nytt skyfall för att hålla mig och Erica kvar under bankens tak. Efter det så tog vi oss fram i etapper, från regnskydd till regnskydd.

När vi promenerat ett tag och det såg ut att bli uppehåll så föreslog jag att vi skulle gå till min mamma och hämta lite papper. Erica offrade sig och följde med. Halvvägs så öppnade sig himeln Jag anade genast att det var Ericas fel och frågade om hon nämnt att vi skulle springa igen, hon förnekade detta. Men erkände efter en stund att hon tänkt tanken.
Så till alla som blev blöta idag, tacka Erica :D

Dagens höjdpunkt har varit Ericas flippisar. Efter som jag är lite elak av mig så tyckte jag det var väldans kul varje gång Erica tappade andan när vattnet forsade in, och jag tyckte det var hysteriskt roligt varje gång hon halkade ur skorna. Erica tyckte inte det var lika kul, men hon var så trött att hon också skrattade hjärtligt.

När vi handlade så frågade jag Erica om hon skämdes för att jag gick och sjöng på ica, svaret jag fick var "jag låtsas att jag inte känner dig". Men tro mig, mitt sjungande var inte ens lite pinsamt i jämförelse med Ericas gnisslande från sina jävla flippisar...
För människor som inte promenerat runt 3km med någon som har gnisslande flippisar som de halkar ur då och då så är det enbart något jag rekommenderar när man är övertrött eller på väldigt bra humör. För då kan man få väldigt kul!!

Imorgon ska Erica, jag och lilla bus till ullared och handla. Jag håller tummarna för att sambon lämnar sitt kort med orden "köp vad du vill älskling, det förtjänar du". Men troligtvis så överlämnar han det med en förmaning om den ekonomiska krisen i sverige och ett försvarstal till varför vi inte behöver nya mattor och gardiner.
Tur är väl då att jag kan göra likadant som honom och stänga öronen, och sedan när jag kommer hem kan jag se oskyldig ut och säga
- Men hjärtat...det hörde jag inte!

puss i pannan

nusse

Inga kommentarer: