måndag 30 mars 2009

"Mensur D professionell könsbestämmare".

Nu är den på väg.
Jag har kollat på postens sida hela dagen och min mobil kommer förmodligen imorgon.
Har jag tur så kommer kläderna från halens också.
Då hade det blivit en bra dag imorgon.
Tänkte att jag och lilla bus skulle gå till lilla malin imorgon och dricka kaffe.
Hon fyller ju 24 imorgon, så man får väl gå dit och inspektera om hon har fått några rynkor.
Jag hoppas hon ser ut som ett russin så att jag kan känna att jag ser yngre ut än henne för en gångs skull. Jävla bebishud hon har i ansiktet! jag är inte alls avundsjuk på henne.

På tal om lilla malin så tror jag att Emma åkt vilse med tunnelbanan i Stockholm Hon ringde för ett tag sedan, då var hon tvungen att lägga på för hennes rast var slut. Hon skulle ringt upp mig på kvällen, men har inte hört ett pip från henne. Kan iofs hända att hon försökt kontakta mig på min mobil. Vilket hon inte har så mycket för eftersom jag enbart har ett sim-kort.
Saknar henne. Min vardag är lite tommare och gråare utan henne.

Idag var den ändock ganska ljus. Lilla bus sov ända till kl 09.30. Himmelrike för den trötta mamman som inte hade vett att lägga sig fören kl 02.30 i natt. Sedan flöt morgonen på som vanligt. Det hände absolut ingenting, mer än att lilla bus uppenbarligen vaknat på fel sida och klart och tydligt demonstrerade detta för sin mamma.

Plötsligt så började solen skina, de jävla fåglarna började kvittra i kör, det blev lättare att andas och en sliskig kärlekslåt a' la 50-tal började spela. Som en riddare på en liten, grå och fet åsna kom han. Min Mensur. Han har "levt livet" i helgen, så vi har inte haft någon kontakt. Vilket innebär att jag hade abstinenser nu när han väl kom. De försvann fort. Riktigt fort.
Ungefär samtidigt som han höjde gasen på sin tändare och började elda på mina glas.

Umgicks med Mensur ett tag och tvingade honom att läsa recept för mig. Försökte uppmuntra honom att söka jobb som Könsbestämmare av daggamla levande kycklingar. Tänk vilket fint visitkort det hade blivit
"Mensur D professionell könsbestämmare åt kycklingar".
Och jag har aldrig varit kompis med en sådan, så det hade ju färgat av sig lite på mig med.

Sedan när Mensur begav sig av till jobbet
(eller ska man säga hans nya hem eftersom han tillbringar all sin vakna tid där!?).
Så började jag göra tårta åt sambon.
Som ett tack för allt han gjorde igår och för att jag ska bygga upp lite fjäsk så vi kan åka upp till stockholm över påsk.
Saknar allihopa där uppe så mycket så nu måste vi åka snart, annars tar jag och Aminah bussen och struntar i om sambon ska med eller inte.
Vi får se vad som händer. Min sambo har pratat om att han ska jobba hela påsken, så jag kanske inte kommer längre än ica. Blir det inte stockholm så ska jag iaf umgås med Adde Hossman och Prinsessan.
Saknar mina syskonbarn, är länge sedan man fick träffa dem mer än 10 minuter. Måste fråga den lilla superhjälten och prinsessan om vad som händer i deras liv.
Alltid skönt att få höra om deras mammas bravader. Från barnamun och fyllehund får man alltid höra sanningen sägs det.
Detta skulle då (enligt Adde) innebära att min syster är världens smartaste och snyggaste fotomodell.
Och okej att hon ser väldans söt ut...men smart...;-)

Jag tror att Mensur hade blivit en bra professionell könsbestämmare på kycklingar eftersom han uppenbarligen har lätt för att leva sig in i deras livssituation.



puss i pannan

nusse

Inga kommentarer: