torsdag 11 augusti 2011

Vi ses i nangijala



Idag somnade min ♥älskade faster♥ in.
Trots att hjärtat gråter så är det ändå en lättnad över att hennes lidande är slut. Men saknaden kommer bli stor. Under min uppväxt så var jag mer hos henne och min farbror än vad jag var hemma.
Många lyckliga barndomsminnen kommer från henne.
Alltid, alltid har hon gett mig beröm och stöd oavsett vad jag tagit mig för i livet.
Hon har lärt mig mycket och hon har alltid funnits när man behövt. Hon har varit som en extra mamma vilket jag är så otroligt tacksam för.
Sorgen är stor, tårarna många och saknaden enorm ♥.
Jag gav ett löfte till Marianne för många år sedan, att aldrig säga vila i frid då orden lät så kalla.
Jag torkar därför tårarna och viskar tyst:
Vi ses i Nangijala, ha kaffet redo!♥

Med all min kärlek och oändlig sorg faller tårarna för min Marianne, djupt älskad av alla sina nära och kära och framför allt av alla sina "barn".

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

När livets låga falnar
och allt blir kallt och grått.
Då ska jag tänka på dig
och de stunder som vi fått.

Nu jag hör en klocka klämta
den kallar nog på mig.
När jag lämnar denna världen
är mina tankar kvar hos dig.

Gråt inga tårar
Vi skall mötas ännen gång.
Lev de sista åren lyckligt
och minns våran sång:
Du är det vackraste på jorden
ja, det finaste som finns.
Le, gråt inga tårar
Det är leenden man minns.


När jag kommer upp till himlen
ska jag finna oss en vrå.
En plats för frid och glädje.
Som tiden ej rår på.

En dag du hör en klocka klämta
då kallar jag på dig.
För det vet du väl min älskling
jag kan inte vara utan dig.

Gråt inga tårar
Vi skall mötas ännen gång.
Lev de sista åren lyckligt
och minns våran sång:
Du är det vackraste på jorden
ja, det finaste som finns.
Le, gråt inga tårar
Det är leenden man minns.


När livets låga falnar
och du blir ensam kvar.
Tänk då på de stunder
och allt vi delat har.

Lev sista åren lyckligt
och var ej orolig för mig.
I himlen ska vi mötas.
Jag lovar jag väntar där på dig.

Gråt inga tårar
Vi skall mötas ännen gång.
Lev de sista åren lyckligt
och minns våran sång:
Du är det vackraste på jorden
ja, det finaste som finns.
Le, gråt inga tårar
Det är leenden man minns




(dikten är gjord av mig och jag uppskattar om ni inte använder den utan att fråga först)

2 kommentarer:

Petra sa...

så fint skrivet!!!
kram

Josefin sa...

Beklagar sorgen <3
Vilken fin dikt! Nu rinner tårarna här...
Kram