måndag 8 februari 2010

en vanlig trist måndag

Ännu en dag har passerat. Obemärkt för omvärlden och fort för mig själv.
Lilla bus bestämde sig för att ha sovmorgon. Sov tills kära syster bestämde sig för att störa oss kl 11. Då fick vi masa oss upp och göra oss klara för dagis. Efter det har dagen bara rullat på.

Började plugga upp min matematik idag på komvux. Inte det roligaste jag varit med om, och jag är tveksam till om jag slutför kursen. Känns som om jag tagit mig vatten över huvudet. Siffror, siffror och åter siffror som vimlar runt och ställer till kaos i huvudet. Jag som verkligen var pigg på att ta upp mina studier. Men vi får se. I värsta fall så blir det högskoleprovet och hoppas på att mina gissningar på matematikdelen tar mig vidare!
Vill börja studera svenska, engelska och samhällskunskap. Det är ämnen som jag längtar efter att få börja läsa. Men eftersom A-kassan har en idiotisk policy att man inte får studera medan man går på A-kassa så får jag snällt nöja mig med matematik och historia än så länge. OM de godkänner att jag läser både matte och historia. Annars ryker historian. Idiotiskt att matte är ett krav för de flesta utbildningar.

Efter Komvux så släpade jag med Mensur hem, och medan han roade sig med att lyssna på politiska tal nu när han fått ett nytt intresse, så lagade jag mat och plockade lite. Klockan gick fort och sedan bar det av till komvux igen för möte.
Nu är kl bara barnet, men kroppen och huvudet skriker efter sömn. Funderar på att starta diskmaskinen, ta en dusch och krypa ner med en bok i sängen. Men då genast poppar det upp en massa "ska bara" i huvudet. Vill fortfarande åka på semester, sambon vill dock vänta tills han fått sitt medborgarskap för att vara säkra på att slippa strul med visum och annat. Och jag vill iväg nu, nu, nu. Vill bara komma bort från snö, jobbiga samtal, jobbiga måsten och den trista vardagen. Bara komma iväg ett tag och glömma tid och rum. Njuta av livet. Men neh. Får snällt vänta..men småspana på resor kan man ju göra...sova har jag ju gott om tid för sedan.

puss i pannan

nusse

Inga kommentarer: