tisdag 3 november 2009

Jobbet och tår som sitter fast

Nu är vi inne på v.2 utan sambo och pappa hemma. Och det fungerar riktigt bra. Mest lider mamman som är väldans ensam på kvällarna. Tur man har släkt och vänner som står ut med telefonterror!

Idag var sista passet innan lång ledighet. Ska bli skönt. Trots allt man jobbar och har jobbat där uppe så räknas man fortfarande som timmis. Tycker det är lite gulligt, får mig att känna mig ung på något vis. Tycker dock att det är jobbigt att arbetssituationen påverkar relationerna mellan arbetskamraterna på ett enligt mig negativt sätt. Gillar gänget jag jobbar med där uppe starkt, vi kompletterar varandra bra och har alla egenskaper som passar brukaren perfekt. Bara hoppas att allt löser sig snart.

Jag har varit trött större delen av dagen. Sockret som ligger fel i kombination med facebook. Hade jag inte skaffat akvarium på facebook så hade min sömn inte blivit lidande. Men jag är lite småkär i mitt hittepå akvarium Plus att jag är en sådan människa som lider av en åkomma som heter dåligt sambete och därför inte kan överge mina fiskar. Terapi mot detta kanske?

I övrigt så har jag fått en utskällning av min dotter. För att hennes tår inte går att ta bort från foten. Hon har nyligen hittat sina tår och ägnar en stor del av dagen åt att slita och dra i dem. Även att slicka på dem och bita i dem är populärt. När då mamman råkade pussa på de otroligt söta tårna och säga "åh de är så söta att mamma ska äta upp dem" så skrynklade hon ihop hela ansiktet och morrade fram ett "aja baja mamma", sedan började hon slita och dra i tårna för att de skulle lossna från foten. När detta inte fungerade så ansåg hon självklart att det var mammans fel. Det ska börjas i tid att skylla på någon!!

puss i pannan

Inga kommentarer: