tisdag 22 september 2009

Jag är inte gravid, är en dålig mamma och har gett Sus praktikant men för livet...

Dags för lite uppdateringar känner jag.
I fredags fick jag besked på att jag inte var gravid. Tog bara 14 dagar med både ångest och förväntningar och 4 gravtest innan mensen bestämde sig för att komma. Normalt så skulle jag inte ens tänka tanken att skriva ut det här, men eftersom jag i tidigare inlägg berättade att jag hade mycket på hjärnan så får jag lämna förklaring till det.
Jag har också kommit fram till att min sambos förslag om att flytta till palestina/dubai/abu dhabi eller något annat arabland om ett eller två år är något som jag är positiv till. Kan vara ett livsäventyr som jag inte vill missa. Vill kunna sitta på dödens hållplats när jag blir gammal och dement och berätta för praktikanterna om mitt högst intressanta liv. Får bara se till att göra det intressant först.
I fredags så åkte jag med pappa och annica till landskrona för att umgås med min syster. Är allt för sällan vi gör det så jag hade en underbar dag trots svett och skrikande dotter. Det var dock inte så konstigt att min stackars lilla flicka skrek.
Hon fick svamp av kåvepeninet, och när vi promenerade med vagnen så har hon bajsat "luktfritt". Vilket gjorde att när hon skrek hysteriskt och varken ville vara i famn eller gå själv så antog vi att hon fortfarande var trött eftersom hon blev väckt inne på h&m.
Snälla som vi är fick vi henne att somna om. När vi ca 1½ timme senare bytar blöja (på ett bord ute på restaurangen där vi åt) så höll både jag och syrran på att börja gråta för att vi kände oss så elaka mot lilla bus. Stackars stackars stackars min lilla älskling som fått åka paraplyvagn utan stöd för fötterna med bajs i blöjan. Usch. Tur att hennes moster hade embla salva hemma så att hon åtminstonde slapp ha ont i bilstolen på vägen hem.

Det positiva med landskrona var att jag äntligen klippte håret och köpte ny tunika, svart långärmad tröja och en jeanskjol. Och att jag fick umgås med min syster.
Efter det så begav vi oss till världens bästa godis butik och laddade upp med "res-mat" för den lååånga resan på 15 mil hem. Mycket smågodis blev det.
Men vi hade inte suttit i bilen länge innan vi upptäckte att killen i affären glömt stoppa ner mitt smågodis. Jag förklarade för malin att han var pundare och att det var därför, och att han minsann borde skjutas för att han glömde mitt smågodis som jag skulle tryckt i mig innan jag kom hem. I hela 15 mil klagade jag. Och jag kan klaga.
Fast kul hade vi.
Jag och min underbara syster har allt som oftast väldigt kul ihop. Resten av helgen har jag mumlat "jävla pundare" varje gång jag blivit sugen på godis. Notera då att jag är sockerberoende.
Lördagen hände inget av intresse, jag var mest på dåligt humör faktiskt. Utan anledning som vanligt.

Söndag jobbade jag delad tur på dödens hållplats. Det var jätteskönt att vara tillbaka där. Konstigt nog så blir jag väldigt lugn inombords när jag kommer dit. Kan bero på att jag inte har tid att fokusera på allt annat i livet när jag är där.
Däremot så kanske jag har gjort så att Sus har förlorat sin praktikant.
Den stackarn fick hänga ihop med mig på kvällen när jag var jättestressad. Vi lyckades ligga efter hela dagen. Och att lyssna på mig när jag är stressad, det kan vara jobbigare än jobbigt. Dessutom har jag ett språk och ett sätt när jag arbetar som kan skrämma livet ur en stackars praktikant. Så jag hoppas att hon inte blev traumatiserad för livet.
Kan knasa till Sus att hennes lärjunge tycker väldigt mycket om henne. Det var många vackra ord, beundran och en väldigt imponerad liten praktikant som talade om sin handledare. Och inte ljög hon heller för hon sa precis hur underbar och rolig Sus är, och att hon är väldigt väldigt duktig på det hon gör.

Idag har jag varit på gruppinformation ang min gastric bypass, kändes konstigt att för första gången i hela mitt liv vara en av de minsta i ett rum. Var en boost som hette duga för självförtroendet.
Träffade även en supergo tjej som var från helsingborg som hette Sandra. En typisk såndäringa människa som jag hade kunnat ha hysteriskt roligt med! Jag ska försöka jaga upp henne på nätet nu ikväll för att kunna behålla kontakten. Kan vara bra att ha någon som ska genomgå samma sak och kanske följas åt i processen. Jag håller tummarna för att vi opereras samtidigt, men det är väl att drömma i det blå.

I övrigt ang gastric bypass informationen vi fick så lärde jag mig absolut inget nytt. Inte ett jota faktiskt. Mer än att man står upp medan man opereras och att man står i ett par stövlar. Kirurgen lovade att det fanns i min storlek, så man kanske skulle fråga om de har en hemlig skobutik med skor åt mig.
Så här trött är man på h&m strax innan man vaknar och är hysterisk...





Så här trött är man på rak thai när mamma lyckats få en att somna om...10 minuter senare hade mamman tårar i ögonen och nästan vrålade ut sin ångest i centrala lanskrona medan moster stod vid sidan och snyftade...


Puss i pannan
nusse

1 kommentar:

Sus sa...

Åhhh,jag fick tårar i ögonen när jag läser vad Emma och du tycker om mig...
Jag blir så glad...
Alltid roligt när man uppskattas...
Tror Emma klarade av dagen med dig,för jag VET hur snäll och goo och rolig du är att jobba med...
Då ses vi till helgen,jag jobbat xtra lördag kväll och söndag dag.
//Kraam