söndag 23 augusti 2009

Adde Hossman blir tvingad att äta kinamat

Andra dagen på Ramadan gick bättre, men inte bra.
Fick bryta fastan vid 13 pga lågt socker.
Men imorgon är det en ny dag...

Ska jobba imorgon, sista planerade passet på dödens hållplats för mig.
Sedan blir det till att sitta hemma vid telefonen och hoppas på samtal. Är kluven för vad som ska hända till hösten, så jag skjuter det ifrån mig trots att kylan som är ute tyder på att hösten redan är här.
Jag håller tummarna för att jag kommer fortsätta vara timmis på dödens hållplats och att jag får jobba lite då och då som assistent.
Har även planer på att sätta mig i skolbänken och läsa upp mina betyg och kanske kunna söka journalisthögskola nästa höst.
Men inget är bestämt, vi får se vart ödets vindar blåser hän.

Imorgon ska jag som sagt först jobba, sedan ska jag hämta den lilla på dagis.
Och resten av dagen kommer att tillbringas i köket. Ska göra fyllda potatis, fyllda paprikor, bruschetta med mozarella, sallad, ris med mandel och russin, kyckling i yoggi och spenatsås och lite drumsticks (kycklinglår) att bryta fastan med
(plus att jag slipper laga mat på 2 dagar sedan).
Jag älskar att laga mat, så länge jag kan smaka av den. Under Ramadan får man chansa på hur maten smakar.

På tisdag så ska jag med min syster och hennes underbara barn till Jönköping och träffa Petra (+ Petras barn) och bara ha en heldag.
Släppa tankarna på städning, matlagning, jobb, skola, dagis, ekonomi, alla måsten.
Bara njuta av dagen ihop med min älskade syster.
Har dock lovat Adde Hossman att vi ska till Mc Donalds, får försöka infria detta löfte.
Kunde inte låta bli att lova honom när han med desperation och förtvivlan berättade för mig hur känslokall och elak hans mamma är:

- Vet du vad moster Tina???
- mmmmmm
- Det var jätte jätte jätte längesedan jag var på Mc Donalds, faktiskt inte varit där sedan jag var liten (Adde är 4...)
- umhum
-Ja och jag hade faktiskt velat åka dit lite för jag vill ha en ny leksak...för min mamma köper ALDRIG några leksaker till mig
(ska man undvika att bli rullstolsbunden hos syrran under dagtid måste man vara en jävel på att hoppa över leksaker och utstå lego i fötterna...)
-Jasså du...vilken elak mamma du har...
-Aaaaaaaa (nickar ivrigt med huvudet så att tårarna i ögonen nästan rinner över)
-Och vet du moster Tina????
-Nej vad Adrian?
-Jag vill faktiskt ÄTAMc Donalds...
-umhum
- ...Men min mamma bara TVINGAR mig att äta kinamat HELA tiden
(min systers barn älskar kinamat och svarar alltid kinamat när man frågar vad de vill ha..)
-Så du tycker att vi ska äta på Mc Donalds när vi ska åka och hälsa på Petra?
-Ja snäääälla moster Tina kan vi inte det? (ser ut som en ängel)
-hmm..eeeh...jovisst!! klart vi ska äta på Mc Donalds, det LOVAR moster Tina!!!
-Åh tack moster Tina, jag-har-saknat-dig-och-jag-älskar-dig-och-aminah-med-faktiskt-och-du-är-så-snäll-har-du-sett-min-nya-superbil??!

Syrran hävdar att Adde Hossman bara ljuger...
Jag vet inte vem man ska tro ;-)






Mutaz och Adde Hossman förra sommaren...


Prinsessan Flisan och Adde Hossman denna sommaren...


puss i pannan

nusse

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar,go moster du är!!!!!(undrar om din syrra håller med?)
Ska du inte vara mer hos oss?
Lovar jag ska ringa dig om vi behöver folk...//Kraam//Sus

Emm Aminah sa...

du har flexat bort alla våra tider ihop ;) Jobbar tydligen lördag 17-21, men bara ring Sus =D du kan ringa och kalla in mig även om ni inte behöver folk - jag kan fungera som "stämmingshöjande" LOL