torsdag 15 april 2010

blindtarmslös

Fick en gullig kommentar på min blogg. Den fick mig att tänka. Överviktig diabetiker som äter snabbmat, då får man skylla sig själv om man blir sjuk. Då behöver man inte ta del av den svenska sjukvården. Det var så det kändes. Varför kan inte jag få leva ett "normalt" liv bara för att jag är diabetiker...eller är det för att jag är överviktig diabetiker. Vilket är det som gör att jag inte bör gå på Mc Donalds ibland? Hade gärna velat ha ett svar på det. Kan jag få ett svar på det tro?.

Har inte bloggat på länge. Detta har sin förklaring i att jag varit inlagd på sjukhus i ca en vecka. Mina problem som hade sin kulmen förra tisdagen visade sig vara en blindtarmsinflammation, när jag sedan på onsdagen opererades så brast den och min operation blev mycket större än det var tänkt. Tog inte lång tid innan det konstaterades att det var infektion i operationssnittet och de fick ta bort alla agrafferna. Nu har jag ett snitt på magen som är ca 15x3cm och som skall läka ihop av sig själv. Kommer ta lång tid innan jag är tillbaka på jobbet.
Och för de som inte kan räkna ut det själva så gör det ganska så ont att ha ett öppet sår på magen. Iaf när man inte kan sitta sysslolös och när man har en dotter som far fram värre än en tornado. Ibland är smärtstillande en välsignelse.

Idag har jag tillbringat dagen med systeryster, först upp till vårdcentralen och byta kompresser och förband. Sedan till mormor Ulla på kaffe innan det bar av till pappa och Annica på frisk luft och middag. Helt underbart att kunna sitta ute en hel dag. Aminah roade sig på studsmattan med kusinerna, gungade, blev vattnad av sin moster och förklarade sin kärlek till morfars hundar.

Har en del papper och annat att ordna så tänker inte ha ett långt utlägg om vad som hänt osv sista tiden. Energin till att sitta vid datorn finns inte. Mer uppdateringar en annan dag.

puss i pannan

nusse

Inga kommentarer: