fredag 1 januari 2010

Short

Jul och nyår har passerat. Stressen börjar lägga sig och dammet har samlats i hörnen.
Det röda ska ner, våren ska upp, granen ska ut och tulpaner in.
När Erica kommer med Aminahs bokhylla så hoppas jag även på att få lite ordning i vardagsrummet. Skrivbordet ska in där, och alla leksaker ska bort. Funderar även på att möblera om lite. Är trött på att lilla bus sitter på soffryggen och möblerar om bland mina blommor. Frågan är hur vi ska möblera, och om det går att möblera. Beror på hur fula sofforna är på ryggarna. Vi får se, vi får se.

Aminah fick massa julklappar. Favoriterna är en lillan docka, dockvagn, hund, strykjärn och dammsugare. Min lilla städerska är så flitig och hjälper till hela tiden där hemma nu. Hon är dock heligt förbannad på dockan som vägrar att "nana" när hon vill. Sedan traskar hon runt 3-4 varv med vagnen i lägenheten och vrålar "Lille tatt...Lille tatt...lille tatt", råkar då dockan säga "mamma, pappa, lillan" eller det värsta av allt; fnittrar. Då lägger lilla bus upp ett litet vrål och en djup suck. Sedan kommer hon fram och säger väldigt beklagande "lälla" (välling), då får "mormor" göra välling till "ungen" som vägrar sova. Lilla bus försöker mata lillan en stund, men när lillan inte engagerar sig och håller flaskan själv så dricker "lilla mamman" upp det. Sedan tryter lilla bus tålamod och dockan får sig ett par smällar innan lilla bus visar all sin kärlek till sin nya vovve ist - för den sover minsann på kommando

Nyår var lika trist som de förra 3 åren. Titta på tv, titta på klockan, säga gott nytt år och sova. Nästa år, då jävlar ska jag ha kul!!!

Bäst under ledigheten som varit är min nya dator. Sambon lyckades sätta virus på skiten så jag gick och köpte mig en helt ny HP *älskar*.

Har inte riktigt tid att uppdatera, så det kommer mer sedan.

puss i pannan

Inga kommentarer: