tisdag 22 december 2009

nya friska tag

Det är dags för en uppdatering.

Just nu är allt upp och ner i livet känns det som. Relationer får en nystart, arbete får en nystart och livet i sig själv ska få en nystart. Känns som att jag måste börja ta tag i saker för att börja vända det till det positiva. Rensa upp och rensa ut innan det nya året.

Måste ta tag i mitt läkarbesök. Pratade med min läkare häromdagen Berättade hur jag mår och vilka problem jag har i livet osv. Hon berättade då att hon kan inte ställa diagnos via telefon, men att hon vill att jag kommer in och gör lite tester pga att hon tror att jag har en början till depression/depression/håller på att bli utbränd. Största orsaken trodde hon var att jag arbetat som jag gjort etc. Skulle beställt tid för denna veckan, men känner att jag inte vill ha stressen av att gå till läkare just nu, utan väntar till efter jul. Kanske blir det lättare när man tagit nya tag. Var dock väldigt lättad över att hon inte trodde det hörde ihop med min diabetes.

Idag var jag på utvecklingssamtal för lilla bus. De hade bara positiva saker att säga. Hon pratar väldigt mycket (som ingen förstår) och lullar mest för sig själv. Men är ett väldigt lätt barn och har väldigt lätt för att lära sig nya saker och nya ord. Hon är tydligen lite av de äldre barnen (och fröknarnas) lilla gullegris, och finner sig snällt i detta. Blev lite förvånad när hon sa att lilla bus inte söker kontakt och leker så mycket med de andra barnen, när Adde hossman och Prinsessan är här så är som ett litet plåster på dem och leker fint hela tiden.

På tal om Adde Hossman och Prinsessan så har de varit här idag. Skulle bjuda dem på middag (som de inte tyckte om) och fick njuta lite av mina syskonbarn. Adde Hossman frågade direkt när han kom innanför dörren var "gullungen" är. Jag är väldigt glad att Adde har gillat sin kusin sedan hon föddes. Alisia har det varit lite svårare med eftersom lilla bus har "stulit" hennes morfar. Det har varit sin beskärda del av svartsjuka där. Men nu för tiden går det riktigt bra. Idag så var det enda att Aminah råkade titta på Alisia vid middagen. Det var inte uppskattat! Men gick över ganska fort. Och Prinsessan Alisia godkände min julgran, fick t.o.m höra att den var riktigt fin. Skönt att den blev uppskattad av modegurun.

När syster yster släppt av mig och Aminah på dagiset så för första gången sedan lilla bus började på dagis så fick jag bära in henne medan hon sparkade och skrek. Hon vinkade lite lätt vid bilen och ropade efter Adrian och Alisia, sedan när min syster körde iväg så tänkte lilla bus att hon kunde hinna ikapp dem om hon sprang över kullen vid dagis. Tyvärr så hann hennes mamma ikapp henne och lyfte upp henne. Då vrålade stackars lilla bus hjärtskärande efter "AAAAADDDIIIAAAANN" så att hennes mamma hade tårar i ögonen och funderade på att ringa så att syster kom tillbaka och hämtade oss. Men efter att ha släpat in min ledsna dotter på dagis och fått av henne kläderna så var allt lugnt. Stackars lilla bus!

I övrigt så har det varit en känslornas bergochdalbana under dagen. Har nog hunnit med hela registret känns det som. Varit så emotionellt jobbigt att jag slocknade totalt på soffan redan vid 18 och vaknade vid 21.30. Men som sagt. Nya friska tag så ska man nog ta sig igenom ett helt år till. Och redan nu känns det som att 2010 blir ett bra år. Min operation blir förhoppningsvis av, jag och Mutaz ska kämpa oss igenom rådgivning, jag ska börja med mitt körkort och vi pratar om att flytta. Nya friska fläktar.

Mutaz pratade om att åka till sthlm för att ordna lite med hans papper för KTH och för att byta ut våran box mot en som fungerar. Jag föreslog då att vi skulle åka på fredag och köra hem på söndag eller ngt och låta lilla bus stanna hos sin morfar. Jag hoppas att Mutaz går med på det. En helg barnlediga. Plus att dagtid kan han umgås med sina vänner, jag kan träffa mina, och på kvällen kan vi ha tid för varandra. Men vi får se. Jag vet om att han inte vill att vi lämnar henne mer än ett par timmar, så min romantiska helg brinner nog inne till förmån för bajsblöjor och välling.

Vet inte om det blir så mycket uppdaterat nu i julstressen. Arbetar ganska mycket och har en hel del saker kvar att fixa här hemma. Ni märker vilket.

puss i pannan

nusse

Inga kommentarer: