torsdag 22 oktober 2009

Rent mjöl i tvättmaskinen

Jaha då är det meningen att man ska skriva något meningsfullt. Sällan jag gör det så varför förstöra ett bra mönster?

Idag kände lilla bus på sig att hennes mamma skulle vara ledig från jobbet, och bestämde sig därför kl 5 att hon var pigg och vaken. Det var inte mamman!
Föreslog till sambon att hon skulle få ha studiedag med honom (det ska börjas i tid!) men det uppskattades inte. Ägnade i stort sett hela förmiddagen åt att fundera på om jag skulle samla energi till att röja upp efter den lilla och krypa ur morgonrocken. Men trodde det var onödigt. Tills kusinbarnet Emma kom. Det var en glad och trevlig överraskning för mig. Ett mindre trauma för stackars Emma. Tycker så väldigt mycket om mina kusinbarn Emil och Emma, de är lätta att prata med och alltid så trevliga.

När Emma hade åkt iväg till skolan så satte jag fart och plockade lite, sedan tvingade jag lilla bus att sova en stund med sin mamma. Jag tyckte det var mysigt, lilla bus tyckte det var roligt att peta sin mamma i näsan.

När vi sedan behagade att stiga upp igen så gick jag till det s.k hobbyrummet a.k.a tvättstugan, lilla bus tultade efter. När jag var klar så fortsatte jag i köket och började med middagen. Reagerade då på att lilla bus var tyst. Som alla mammor vet så betyder tystnad att det är jävelskap "påhitt" på gång hos små "änglar".

Jag: Aminah vad gör du?...Aminah kom till mamma!
Lilla bus: mamma...mamma...maaamma
Jag: var är du Aminah? kom hit säger jag.
Lilla bus: tääda, tääda, tääda...borta
Jag: Aminah!
Lilla bus: scccja! (tja!)

När hon kom tultandes ut från tvättstugan så hörde jag att tvättmaskinen var igång. Och jag hade inte startat den.
Jag: Aminaaaah!!! Man får inte tvätta kanelbullarna i tvättmaskinen!!
Tydligen så ansåg hon att de två kanelbullarna hon fick när Emma var här var lite skitiga och behövde bli rena. På 95 grader och grovtvätt+förtvätt. Mamman suckade och var glad att vi bor i lägenhet!
Hoppas att städglädjen håller i sig när hon blir äldre!

I övrigt har det inte hänt mycket, mest tittat på klockan idag och tänkt på alla måsten.
Imorgon blir det först till att göra vindolmar och sedan åka till jobbet. Lördag är det dags för storhandling och försöka få mosters korgar klara innan de åker till thailand på måndag. Ska bli kul att måla lite igen. Är längesedan jag gjorde det. Har beställningar på tatueringar som väntar också men hittar ingen inspiration. Kanske kommer den i samma veva som jag börjar måla korgar och lilla bus pall. Man kan ju hålla tummarna.

Jobbar så mycket nu att jag har blivit eremit känns det som. Är så himla skönt när man väl är ledig att bara få vara hemma och städa, laga mat och umgås med sambo och lilla bus. Hoppas dock på att snart få vara lite barnledig och kunna träffa lite vuxet folk. Har planerat för mig själv att vi ska åka ner till landskrona till syrran och byta barn. De får ta lilla bus en stund så tar jag och sambon med hennes barn på tropikhuset i helsingborg. Sedan kanske min syster inte märker att Aminah stannar över natten medan hennes föräldrar är på vandrarhem/hotell i helsingborg och ägnar kvällen åt bio och restaurang besök. Hon har ju trots allt linser så hoppet är stort!!

puss i pannan

nusse

Inga kommentarer: