söndag 5 april 2009

Glass - och skojakt

Så underbart det är med lite vårsol.
Man blir lite piggare, och väldigt mycket mer sugen på glass.

Idag har vi haft mysdag lilla familjen. Sambon slet först på jobbet, medan jag och lilla bus passade på att sova riktigt länge. Sedan packade vi in oss i bilen och körde till stan för att påbörja årets stora sko-jakt. En spännande händelse.
Först kommer "stor-jägarn" d.v.s jag. Likt en flodhäst som söker efter föda sökte jag efter något att dra på mina abnormt stora fötter.
Strax efter kommer sambon smygandes som en lemur
(ja, ungefär som kung Julien i madagaskarfilmen...fast utan "i like to move it move it") kånkandes på vår bushbabie.

Trots detta 2½-manna sökande så hittade vi inga skor till mig. Kan i övrigt meddela er att ballerinaskor är inne detta året för det finns fan inget annat att köpa.
Vad sko-tillverkare missat är dock att om man har fötter som sitter längst ner på en överviktig kropp så är inte dessa fötterna smala och slimmade. De är runda som klot.
Har man då som en annan strl 41-43 så är inte ballerinaskor att tänka på. De får mina fötter att se ännu större ut och det ser ut som att man har pressat ner fötterna i för små skor som är på väg att explodera. Inte aktuellt alltså.
Jag har sagt det innan, jag säger det igen.
Detta året blir det gummistövlar!!

En som däremot fick en massa nytt idag var lilla bus. Hon fick kläder för lite mer än 600.
Så nu lär mamman bli smal och pappan lär tyna bort när vi handlat upp våra matpengar. Men fin kommer lilla bus bli iaf. Det bästa som inhandlades enligt lilla bus var en vit galge som man kunde misshandla sin mamma med. Den blev genast mycket roligare när pappan visade att man kan hänga den i mammas tröja, man kan peta mamma i magen med den, eller varför inte slå henne på fingrarna med den medan mamma kör. Mamman tyckte att den var som roligast när hon hade knäckt den på mitten och stoppat den innanför pappans tröja.

Hala dagen har vi planerat att gå på resturang och äta, alltså inte till McD, eller ännu en smaklös kinaresturang, eller en trist pizzeria. Utan faktiskt gå till en resturang.
Det sket sig.
När vi handlat klart till lilla bus så skulle jag ge henne välling och byta blöja. Och inser då att jag för första gången glömt hennes väska hemma. Inga problem tänkte jag och sambon. Vi åker snabbt till willys och handlar, sedan åker vi hem, hämtar väskan och åker vidare i andra riktningen till en resturang där.

Sagt och gjort vi åkte till willys, funderade ett slag på att köpa välling och en flaska. Men eftersom lilla bus själv inte visade tecken på att vara hungrig så tänkte vi att hon klarar sig den lilla biten hem. När vi sedan sätter oss i bilen för att köra hemmåt så drabbades vi av dåligt samvete. Efter överläggning kom vi fram till att vi skulle köra till en korvmoj så att lilla bus kunde äta potatismos.
Och hennes stackars föräldrar skulle äta tråkig jävla hamburgare. Vem tror ni inte somnade innan vi kom fram (en åktur på ca 5 min)?! Både jag och pappan försökte väcka henne för att hon skulle äta lite. Men när lilla bus sover, då sover hon. Vi åt klart, och slängde moset som blev över och gick till bilen. Vem tror ni inte vaknar då?!

Vi stannade vid nästa korvmoj på vägen hem och köpte mos till lilla bus, och hon åt duktigt!
Jag hade längtat till den korvmojen hela dagen eftersom de har bästa mjukglassen på 10mils radie. Men när vi väl kom dit hade de ingen mjukglass eftersom ägarinnan inte vill starta maskinen ifall det blir ett bakslag i vädret. Tårarna brände i ögonen när jag inte fick min glass.
Jävla kärring!.


Lilla bus såg väldigt söt och tuff ut i Prinsessans gamla jeansjacka och jeanskeps =)



puss i pannan



nusse

Inga kommentarer: